czwartek, 25 kwietnia 2019

"Zuzanna Kociołek i Kraina Smaku" - Maciej Rożen


Miłością do tej okładki zapałałam od pierwszego wejrzenia. Takiej piękności dawno już nie widziałam! Twarda oprawa, masa kolorów i tajemnicza dziewczynka wyskakująca z kociołka to coś, co intryguje nie tylko dzieci, do których przede wszystkim jest skierowana ta książka, ale również dorosłych. W tym zdecydowanie mnie.

To, że jestem dużym dzieciakiem zdradziłam Wam już jakiś czas temu. Gdy dostałam ową książkę niemalże od razu zabrałam się do czytania i przeniosłam się w krainę pełną smaków...

Zuzanna Kociołek na świecie pojawiła się w nie do końca tradycyjny, preferowany przez dorosłych sposób. Wyskoczyła bowiem z kociołka pełnego owsianki! Jednak w Krainie Smaku to zjawisko nikogo nie dziwi, jest powszechnie spotykane. I pomyśleć, że sprawcą całego zajścia był Płatek, któremu broda tak bardzo ciążyła i ciągnęła go do ziemi, że postanowił użyć magicznej przyprawy, podarowanej mu przez wróżkę. Mieszanka ta miała sprawić, że jego życie pojaśnieje i nabierze barw. Ale kto by się spodziewał, że to wszystko przyjdzie za sprawą 8-letniej rezolutnej dziewczynki? :)

Tak Płatek Wędrowiec pozbył się brody i zyskał córkę, która przyniosła mu same radości. Jeśli jednak myślicie, że na tym tylko opiera się ta opowieść, to jesteście w wielkim błędzie. To dopiero początek!

Czym jednak byłaby bajka bez czarnego charakteru? Tutaj jest również i on. Ale nie zgadniecie kto się okazuje tym złym! A raczej co. To nic innego, jak broda Płatka Wędrowca!

Ilość nauk, jakie płyną dla dziecka z tej książki jest bardzo duża! Autor skupił się w niej przede wszystkim na pułapkach spożywczych, ale też sprawia, że czytelnicy poznają zdrowe potrawy, zamienniki złych słodyczy, a nawet mogą nauczyć się gotować, jak Zuzanna Kociołek, bowiem na końcu jest jej zeszyt z przepisami. Są one wegetariańskie, więc zdrowe i pożywne. W tajemnicy Wam powiem, że sama z tych przepisów skorzystałam ;)

Słownictwo użyte w książce momentami jest górnolotne i może być niezrozumiałe nawet dla dorosłego, ale jest to malutka wada w porównaniu do ilości jej zalet. Oprócz wciągającej historii mamy tu przepiękne ilustracje, które z chęcią powiesiłabym na ścianach w dziecięcym pokoju. Pani Anna Stosik ma prawdziwy dar do tworzenia ilustracji!

"Zuzanna Kociołek i Kraina Smaku" jest idealną pozycją dla dzieci w każdym wieku. Będzie to idealny prezent dla małego czytelnika i początkującego kucharza, lub dziecka, które taką przygodę będzie dopiero zaczynało.
Polecam!

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Burda Książki

Serdeczności, Magdalena

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz