środa, 28 lutego 2018

"Surogatka" Louise Jensen


Witam!

Książka o której będę dzisiaj mówić to „Surogatka” Louise Jensen, która wywarła na mnie dość mocne wrażenie, ale czy pozytywne? Tego wam na razie nie powiem, ale zdradzę, że dużo się dzieje. Czy warto sięgnąć po tę pozycję? Czy na pewno jest czym się zachwycać?

,,Znasz to uczucie? Kiedy zależy ci na czymś tak bardzo, że byłabyś gotowa za to zabić?'' 


Kat i Nick to szczęśliwe małżeństwo. Patrząc na nich z boku można stwierdzić, że są idealną parą. Jednak do pełnego szczęścia brakuje im tylko jednego – dzieci. Niestety pokrętny los nie jest dla nich łaskawy i nie mogą ich mieć, a podejmowane adopcje kończą się niepowodzeniem. Gdy już zaczynają tracić nadzieję, na pomoc przychodzi Lisa – dawna przyjaciółka Kat, która postanawia urodzić im dziecko. Przeszłość Lisy i Kat jest jednak mroczniejsza niż z początku by się wydawało. Czy wydarzenia z przeszłości namieszają w całej historii? Co się stało, że przyjaciółki zerwały z sobą kontakt? Co ukrywa Nick? Czy Kat jest pisany happy end?


„Surogatka” to jeden z najlepszych thrillerów psychologicznych, które miałam przyjemność do tej pory przeczytać. Autorka od pierwszej strony znakomicie buduje napięcie, ale jeszcze lepiej manipuluje informacjami. W jednej chwili myślisz, że wszystko w końcu ma sens, elementy układanki pozornie wskakują na właściwe miejsce, aby w jednym, króciutkim momencie otrzymać kolejną wskazówkę, która totalnie zbija z tropu. Nie zliczę ile razy zostałam wywiedziona w pole i to momentami w tak banalny sposób. Musze jednak przyznać, że to doskonałe posunięcie, ponieważ zachęca to do dalszego czytania. Kto jest winny? O co chodzi? Czy mój trop był dobry?


Akcja nie toczy się zbyt szybko, jej tempo jest umiarkowane, co pozwala na zapamiętanie istotnych faktów i gwarantuję, że niczego nie pominiecie. Mimo, że jestem fanką wartkiej akcji, to w thrillerach czy kryminałach jestem ich całkowitą przeciwniczką. Nic tak nie wzmacnia napięcia niż oczekiwanie, ale też bez przesady. Tutaj mamy czas na stworzenie swojej teorii co do dalszych losów bohaterów, jak i na zastanowienie się jaką tajemnicę skrywa Lisa i Kat.


Kreacja bohaterów jest niezwykle ciekawa, gdyż ich zachowanie wprowadza czytelnika czasami w błąd, więc jeszcze trudniej jest dojść do odpowiednich wniosków. Najbardziej utknęła mi w pamięci Kate i to nie ze względu na to, że jest główną bohaterką, ale dlatego, że była niezwykle irytująca, a jej obsesja na punkcie posiadania dziecka, była tak wielka, że nie zauważała, jak jej świat powoli rozpada się na kawałki. Wielka potrzeba macierzyństwa przysłoniła bohaterce rzeczywistość i pozwoliła by w jej życiu zaczęły rządzić tajemnice i kłamstwa. To nie może skończyć się zbyt dobrze… A może jednak tak?


Podsumowując! Książka jest bardzo wciągająca i z pewnością zafunduje dużo emocji. W planach mam także inne pozycje tej autorki, ponieważ podoba mi się jej styl pisania i ciekawy pomysł na fabułę, a także jego wykonanie. Mam wielką nadzieję, że pozostałe książki będą na równie wysokim poziomie. Polecam każdemu miłośnikowi thrillerów, jestem przekonana, że zagości on na dłużej w Waszych biblioteczkach i sprawi, że nie będziecie chcieli ani na chwilę się od niego oderwać.


Za możliwość przeczytania dziękujemy wydawnictwu Burda Książki.

Pozdrawiam, Judyta

5 komentarzy:

  1. Bardzo zachęcająco opisane 😊
    Brunetka Books Recenzuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Monika Stanisławska
    Zaciekawiła mnie ta książka i to bardzo. Czytałam na jej temat zarówno pochwalne recenzje jak i negatywne.I teraz jestem ciekawa, którzy czytelnicy mieli rację.

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealna pozycja na prezent urodzinowy dla mamy. Dzięki za podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  4. Od razu chce się brać za książkę i czytać po tak zachęcającej Recenzji.

    OdpowiedzUsuń
  5. "Surogatka" jest na mojej liście "do przeczytania wczoraj". Ale lista ta jest tak długa, że życia mi braknie. Ale po Twojej recenzji muszę przesunąć ją o kilka pozycji w górę.

    OdpowiedzUsuń