Jako że dziś jest Dzień Kobiet, stwierdziłyśmy, że świetnym pomysłem będzie zrobienie posta innego niż zwykle! Więc nie przychodzimy ani z żadną recenzją, ani z listą książek, które są idealne na nasze święto. Za to przedstawiamy Wam nasz autorski TAG na Dzień Kobiet! Wiemy, że nominacje są zawsze na końcu, ale my jesteśmy nieszablonowe, więc już teraz zapraszamy do zrobienia tego Tagu wszystkich, którzy tylko mają na to ochotę, bo liczy się dobra zabawa! No to zaczynamy!
Szpilka - Czyli książka, która wbiła ci obcas w serce
M: „Zdążyć z miłością” - Beata Majewska – ileż ja
się na tej powieści upłakałam! Mimo szczęśliwego zakończenia droga głównej
bohaterki nie jest usłana różami. Ba! Jest wyboista i bardzo bolesna.
Szminka - czyli książka, dzięki której świat
stał się bardziej kolorowy
M: „Until November” - Aurora Rose Reynolds –
kolejny przykład powieści, na której uroniłam nie jedną łzę. Ale to nie zmienia
faktu, że książkę uznaję za jedną z najpiękniejszych, jakie w ostatnim czasie
przeczytałam.
J: „Dary Anioła” Cassandra Clare! Zawsze jak mam zły humor to powracam do
przygód Clary i Jace, no po prostu Nocni Łowcy na zawsze ♥
Stringi - czyli powieść o zabarwieniu
erotycznym, która utkwiła Ci w pamięci
M: „Zakazany układ” - K.N. Haner – książka dla
niegrzecznych dziewczynek… Ale w końcu coś od życia nam się należy, prawda?
J: Nie czytam ich zbyt dużo, więc wybór wydaje mi się
bardzo prosty „Srebrny Łabędź” Amo Jones – nie potrafię go wymazać z pamięci.
Torebka, czyli książka, którą kobieta powinna
mieć ZAWSZE pod ręką
M: „Pudełko z marzeniami” - Magdalena Witkiewicz i
Aleksander Rogoziński – tych państwa nie trzeba nikomu chyba przedstawiać. W
duecie stworzyli zabawną i pouczającą powieść, idealną na gorszy dzień.
J: Jeśli jest się kobietą, która jak ja kocha fantastykę
i nie wyobraża sobie bez niej życia to myślę, że „Eragon” Christophera Paoliniego.
Nie ważne który tom, bo wszystkie są wspaniałe ♥
Matka, czyli książka lub seria, która ma
honorowe miejsce na Twojej półce
M: „To nie jest twoje dziecko” – Małgorzata
Falkowska – nie od dziś wiadomo, że Gosia Falkowska to moja ukochana autorka. Jej
najnowsza powieść zasługuje na wszystkie literackie nagrody tego świata. Porusza
trudny temat, ale jest napisana w sposób bardzo klarowny, trafiający do każdego
J: Nadal seria „Eragon” Christophera Paoliniego. Dlaczego
ma honorowe miejsce? Bo dzięki niej zakochałam się w fantastyce, więc nie
oddałabym jej za nic w świecie :D
Żona - czyli powieść o małżeństwie
M: „Pozorność” - Natalia Nowak-Lewandowska – co się dzieje w
małżeństwie, gdy pojawiają się problemy, a mąż powoli przestaje kochać…
J: Nie potrafię sobie przypomnieć żadnej powieści gdzie
byłoby małżeństwo, chociaż jakby nie patrzeć wątek małżeństwa był w „Zmierzchu” Stephanie Mayer liczy się? :D
Kochanka – książka o zdradzie lub z
niezdecydowanym bohaterem
M: „Until Trevor” - Aurora Rose Reynolds – tytułowy
Trevor to taki pies ogrodnika – sam nie skosztuje, ale drugiemu nie da. Momentami miałam wrażenie, że sam nie
wie czego chce. Ale… dobrze, że na tym świecie są kobiety, które umieją
poskromić takiego macho!
J: Od razu przychodzi mi na myśl „Pamiętniki Wampirów” L.J. Smith albo „Dom Nocy”P.C. Cast i Kristin Cast, w każdej tej serii główna bohaterka była niestabilna
uczuciowo, zanim zrozumiała kogo tak naprawdę kocha, musiało trochę czasu minąć ;D
Powieść z czerwoną okładką
M: „Przytulajka” – lubisz się przytulać? Kochasz
zwierzęta? Mam Ci podesłać link do księgarni, czy sam dokonasz zakupu?
J: Mam ich kilka, ale wybiorę moją ulubioną, a jest nią „Silver” tom 3! Myślę, że najładniejsza z wszystkich czerwonych okładek jakie mam ;)
J: Mam ich kilka, ale wybiorę moją ulubioną, a jest nią „Silver” tom 3! Myślę, że najładniejsza z wszystkich czerwonych okładek jakie mam ;)
Książka z elementem kobiecej garderoby w tytule
lub na okładce
J: Teraz to już musiałam wstać i przeszukać biblioteczkę czy mam w ogóle taką książkę, ale w zbiorach nic nie znalazłam. Jedyna książka, która przychodzi mi na myśl Sylvia Day „Dotyk Crossa”, przeczytałam ją z polecenia i nigdy więcej :D
Pinup, czyli książka o różowym zabarwieniu
J: Od razu na myśl przychodzi mi „Księga Legend” Shannon Hale, która jest bajką dla dzieci, a dlatego że ma różowe brzegi kartek i to tak ślicznie wygląda :D
Gdzie ci mężczyźni, czyli powieść w której znalazłaś męża
J: W której książce ja nie znalazłam męża :D Ale żeby nie powielać poprzednich przykładów to z pewnością w „Szeptem”Becca Fitzpatrick i jakże przystojny i zniewalający upadły anioł Patch!
Butelka wina, czyli powieść przez którą na
trzeźwo nie przebrniesz
\ J: O jaaaa… dużo jest książek, do których potrzeba
porządnego wstawienia się, żeby móc zrozumieć co do ciebie piszą. Jedną z nich
z pewnością jest „Noc Blizn” Alan Campbell, bez dobrego winka można mieć problem z lekturą ;)
Kwiaty, książka która chciałabyś w prezencie
J: Moja lista książek, które chciałabym w prezencie ma coś około 500 pozycji… Ale jakbym miała wybrać jedną, którą chce już i teraz to "Szklany Tron" Sarah J. Maas.
Landryna, czyli cukierkowe love
J: „Ogród Zuzanny” Justyny Bednarek & Jagny Kaczanowskiej to jedyna romantyczna książka, którą przeczytałam w całości, więc ona dla mnie jest i będzie cukierkowym love, co nie zmienia faktu, że była fantastyczna ♥
Makijaż, czyli książka z piękną okładką, ale z
kiepskim wnętrzem
J: Dawno nie czytałam kiepskiej książki w ładnej okładce, ale jakby tak pomyśleć to pierwsze co przychodzi na myśl to "Nieśmiertelny" Gillian Shields. Mimo że drugi tom ratuje sytuację to pierwszy jest tak pokręcony, że aż nudny :/
Serdecznie Pozdrawiamy, Załoga Czytam w Pociągu!
O, rety!
OdpowiedzUsuńWita nowa fakna! I od razu trafiłam na tak wyjątkowy post, który dla mnie jest jak drogowskaz na drodze. Podziwiam, bo mi wskazanie poszczególnych pozycji zajęłoby chyba cały dzień, a później... zaczęłabym zmieniać zdanie :)
Będę zaglądać :)
Witamy Nową Czytelniczkę! Mam nadzieję, że będzie ci się u nas podobać :)
UsuńSuper zestawienie! Ciekawe pomysły i trafne wypowiedzi. Nie wszystkie te książki czytałam, ale co do niektórych wyborów się zgadzam :)
OdpowiedzUsuń„Pudełko z marzeniami” mieć zawsze pod ręką? Zgadzam się. Kocham tę historię. Za sarkazm, ironię, komizm sytuacyjny. Za dialogi, niestereotypowe postaci. Cudo!
OdpowiedzUsuńFajne zestawienie, nie wszystkie książki znam. Ze mną to jest tak - przeczytam i zapominam, ale nie z książką Zakręty losu. I też mam słabość do jednego z braci Borowskich, ma takie samo imię jak mój mąż i podobny charakter 😉
OdpowiedzUsuńZebrałam się w sobie o oto jest. Moja odpowiedź na wasz tag:
OdpowiedzUsuńSzpilka
Jako ostatnią wypełniłam tę pozycję. Ciężko wybrać jedną jedyną miłostkę, która sprawiła, że się rozpłynęłam i rozryczałam. Płakałam bowiem przy „Emmie i Olivierze” przy „Jesteś moim zawsze”, przy „Tysiącu pocałunków”. Ale chyba top of the top zostaje „Hopeless”. Cudowna powieść pełna miłości, pragnienia. Szokująca a zarazem chwytająca za serce historia.
Szminka
Uwielbiam cykl Katarzyny Bereniki Miszczuk „Szeptucha” i z drżeniem wyczekuję tomu 4. Lektura cyklu otworzyła mnie na mitologię słowiańską, na polskość.
Stringi
Cykl „Proś mnie o co chcesz” Megan Maxwell. Zarówno sceny erotyczne jak i cała historia przyprawiała mnie o dreszczyk emocji i podniecenia.
Torebka
„Czereśnie zawsze muszą być dwie” Magdaleny Witkiewicz czyli najlepsza obyczajówka polska jaką kiedykolwiek czytałam. Ta książka nauczyła mnie patrzeć sercem na świat i doceniać to, co mam. Miłość.
Matka
Saga Zmierzch. Bo Harrego Pottera, od którego zaczęła się moja pasja czytelnicza (jeszcze) nie posiadam.
Żona
Czytana ostatnio „Jesteś moim zawsze” M. Leighton. Ciepła, pełna uczucia, miłości, wiary, pożądania lektura o małżeństwie. Zdecydowanie polecam.
Kochanka
Przyszła mi na myśl pozycja „Przebudzenie Olivii” – zdrada – była, niezdecydowanie – też. Jeśli nie czytałyście to gorąco polecam. Nie chcę zdradzać fabuły, ale będzie ciekawie.
Powieść z czerwoną okładką
„Dwór Cierni i Róż” Sarah J. Maas. Fantastyka wypełniona baśnią. Książka o miłości, o zaufaniu, o porzuceniu. Początek serii, która zdecydowanie sprawiła, że warto trwać w fantastyce, której ostatnio czytam, niestety, mało.
Książka z elementem kobiecej garderoby w tytule lub na okładce
Zwykle okładki książek, które czytam przedstawiają rozebrane lub męskie postaci, ale… Na okładce „P.S. I like You” Kasie West znajduje się dziewczyna w niebieskiej sukience. Więc czemu by nie? Zwłaszcza, że ta powieść West podobała mi się najbardziej. Czułam wielką radość podczas lektury. Mimo, że nie jest to literatura wysokich lotów, takie młodzieżówki lubię najbardziej.
Pinup
„Światło” Ashera – lekka młodzieżówka okołoświąteczna. Zdecydowanie różowa i bajeczna.
Gdzie ci mężczyźni
Są takie dwie. Jedna to „Hopeless” i Dean Holder – cudowny, perfekcyjny, idealny mąż.
Druga – „Chłopak, który zakradał się do mojej sypialni przez okno” i przeboski Liam. Ach, trzeba to przeczytać, by wiedzieć, o czym mówię.
Butelka wina
„After You” Jojo Moyes. Próbowałam, serio. Starałam się. Ale nie dałam rady. Tworzenie na siłę dalszego ciągu historii, która jest tak niepotrzebna jak głuchemu radio. Serio. Takich książek, których przeczytanie na trzeźwo jest niemożliwe jest więcej – nie przebrnęłam przez „Margo”, nie podołałam też „Zapisane w wodzie”. Generalnie thrillery psychologiczne i ja… nie, to nie to.
Kwiaty, książka która chciałabyś w prezencie
Jak wcześniej pisałam, moja biblioteczka nie ma w swojej ofercie Harrego… I tak, moim marzeniem jest mieć je wszystkie – piękne, wspaniałe, pierwsze wydania H.P. Chciałabym je zarówno w polskiej jak i angielskiej wersji językowej.
Landryna
Nie znam żadnej powieści, w której związek był usłany różami. Ale zdecydowanie polecam lekturę „Tysiąc pocałunków” Tillie Cole. Piękna historia o młodzieńczej miłości, która nie do końca była idealna. Ale była. Piękna, wypełniona tysiącem pocałunków zamkniętych w słoiku. Polecajka.
Makijaż
Podoba mi się okładka „Margo” ale lektury nie oceniam do końca, bo nie dałam jej rady. Po mniej więcej połowie odpuściłam więc generalnie nie wiem czy jest słaba czy nie. Podoba mi się też minimalistyczna i cukierkowa okładka „Słodkiego opętania” J. Daniels, ale książka sama w sobie mnie zawiodła prostotą i przewidywalnością wydarzeń.